woensdag 18 maart 2009

Oranje Spichtwandeling

Onderstaande foto werd gemaakt tijdens een heel mooie wandeling die we zondagnamiddag maakten. We volgden de oranje route (die op enkele punten aangeduid was met geel) met vertrek-en aankomst aan het gemeentehuis van Lubbeek. We kenden de omgeving niet en werden aangenaam verrast door het heel afwisselende landschap met enkele behoorlijke niveauverschillen waardoor de route van 4 km ons leidde. Voor rasechte wandelaars (zoals mijn schoonouders) kwalificeert die afstand niet eens als echte wandeling. Maar voor pure ontspanning en voor de benen van Dochterlief (die als een uitgelaten hondje haast de dubbele afstand aflegde omdat ze overal wilde opklimmen en zijpaadjes uitproberen) precies lang genoeg. In tegenstelling tot de kilometervreters, staan wij graag even stil om naar de vogels te luisteren of een dode pad van dichterbij te inspecteren (toch niet al te dichtbij in mijn geval) of naar de ontluikende bosanemoontjes te kijken. Aan een cafe aan de dorpskerk op het einde van de wandeling deden we ons eerste terrasje van 't jaar. Zalig. Ik vond de wandelroute op de website van Natuurpunt (met plezier maak ik hier wat reclame voor die organisatie waarvan ik het werk al jaren ken).