zaterdag 29 maart 2008

uitgewaaid


Het weer viel niet mee, daar aan zee (en dat is een understatement) maar toch was het heel plezant in Zeeland!

Hoogtepunten van onze midweek in Nederland:
-het vakantiehuisje waar je meteen een "jullie zijn hier heel erg welkom" gevoel kreeg door de gezellige inrichting en waar plastic bloemen me gek genoeg niet helemaal misplaatst leken (maar ik ze toch maar zo veel mogelijk buiten mijn gezichtsveld hoog op de kast plaatste)
-elke ochtend de eenden voeren op ons terras
-met onze rubberlaarzen aan de zeegolven trotseren op een zo goed als volledig verlaten strand
-de overzetboot nemen naar "het land aan de overkant" (neen, niet het restaurant)
-"vla" als "toetje" eten
-waterpret in het subtropisch zwembad (terwijl de plassen buiten ook aardig op een zwembad begonnen te lijken)
-"East of the Mountains" bijna uitgelezen
- dochterlief die 's morgens zorgvuldig alle overgordijnen in het vakantiehuisje opendeed en 4 dagen niet duimde!
- na het ontbijt in de slaapkamer CNN en BBC World News kijken terwijl dochterlief beneden naar schooltv kijkt en manlief de afwas doet (ja, ik weet het: we hebben allebei ietwat vreemde manieren om ons te ontspannen, op manlief hebben huishoudelijke taakjes een ontspannende werking, ikzelf kan relaxen als ik ook op mijn vakantieplek weet wat er in de rest van de wereld die ver weg lijkt gebeurt)
- op amper 1.5 uur van huis door charmante dorpjes rijden waarvan ik nog nooit had gehoord
- in de lokale supermarkt merken dat je toch echt in het buitenland bent, ook al ben je vlakbij huis, want in het snoeprek zitten tientallen soorten drop en er zijn "sausijzenbroodjes" en "ontbijtkoek" en hagelslag in alle mogelijke kleuren en vormen
- manlief die op de terugweg zegt dat we dit soort uitstapjes meer zouden moeten doen.