maandag 11 februari 2008

smoothie



Op zoek naar een gezond en snel ontbijt viste ik deze morgend een banaan uit de fruitschaal. Jakkes! De schil vertoonde al veel te veel zwarte stipjes naar mijn zin. Bananen eet ik het allerliefst als hun schil net een geel kleurtje heeft gekregen, er mag zelfs nog een piepklein beetje groen in hun jasje zitten. Zo'n overrijpe banaan, neen, da's niks voor mij. Mijn hand greep naar de kiwi die ernaast lag. Oei, die voelde ook al meer dan behoorlijk rijp aan. Dus wist ik het meteen: het was smoothie tijd! De ideale oplossing voor een banaan en kiwi die dringend moesten geconsumeerd worden. Hup, de blender in ermee. Een flinke scheut melk erbij, blenden en klaar was kees! Helemaal geen suiker, honing of ander zoetmiddel nodig. Zoooo puur lekker! Denken jullie nu echt nog steeds dat er in de VS alleen maar hamburgers van McDonalds en doughnuts worden gegeten? Alweer zo'n fantastische import uit de US, die smoothies. Maar betaal je niet blauw aan dure smoothies in trendy bars. Gewoon thuis maken kan ook. En een blender hoeft echt niet veel geld te kosten. En ja, je kan er naast gezonde smoothies, ook ''frozen margaritas" mee maken! Maar dan zou er van werken niet veel meer terecht zijn gekomen. Dus deze keer hielden we het bij een simpele smoothie. Maar als dat doctoraat af is, man, dan gaan we zeker eens een margarita party houden!