donderdag 28 februari 2008

hier mag het wel

Ik moet toegeven dat ik het geweldig vind dat Leuven in deze aangelegenheid niet het voorbeeld van grotere kleppers als Antwerpen en Gent volgt. Leuven verwerpt het hoofddoekenverbod en dat stemt mij blij. Waarmee ik zeker niks wil zeggen over mijn stemgedrag. Ik heb van insiders al wel eens gehoord over de " authoritaire regeerstijl" van de burgemeester van deze stad, maar ik zie rondom mij hier veel goeie dingen gebeuren, hou van de groeiende diversiteit (op het verjaardagsfeestje van Dochterlief die 6 klasgenootjes mocht uitnodigen waren 4 verschillende nationaliteiten vertegenwoordigd- de Amerikaanse nationaliteit van Dochterlief niet meegerekend) en zal hier dus nog af en toe wel eens een ode afsteken over Leuven. Wie over authoritaire regeerstijlen spreekt verwijs ik liever naar een iets groter gebied waar men al lang weet wie zondag de presidentsverkiezingen gaat winnen.