donderdag 4 november 2010

donderdag veggiedag

Neen, geen paniek: het wordt hier niet het zoveelste blog dat overspoeld zal worden door naaipatronen en andere creatoestanden want ik ben gezegend met 2 linkerhanden ;-) Maar een receptje doe ik voor 1 keertje wel, omdat het werkelijk een poepsimpel en door kids en volwassenen gesmaakt gerechtje is dat ik vandaag dankzij de Libelle Lekker op tafel toverde in no time. Bovendien past het perfect bij de "donderdag veggiedag" campagne. Niet dat ik die campagne trouw opvolg. Ten huize Autumn Leaf gebeurt koken helemaal niet volgens een strakke planning, eerder op basis van een last-minute beslissing die wordt ingegeven door een mix van goesting, beschikbare tijd, energiepeil en gevuldheidsgraad van de koelkast. In het Libelle Lekker weekmenu stond het trouwens niet als donderdag- maar als woensdaggerecht (wegens erg kindvriendelijk).

Hier is het dan.

Tijd: 30 minuten
Nodig voor 4 personen:
-2 rollen kant-en-klaar pizzadeeg
-300g jonge spinazie
-100g rucola
-1/2 bosje peterselie
-2 teentjes knoflook
-1 sjalotje
-300g kruidenkaas (ik ging voor Philadelphia Look en Kruiden Light)
-150g parmezaan

1. Verwarm de oven voor op 230 graden.
2. Spoel de spinazie zorgvuldig. Snipper de sjalot en de knoflook. Hak de peterselie en rucola fijn.
3. Fruit de sjalot en knoflook even in 3el olijfolie. Doe er de spinazie, rucola en peterselie bij. Roerbak kort. Breng op smaak met peper en zout.
4. Bestrijk de pizzabodems met de kruidenkaas. Verdeel er het spinaziemengsel over. Bestrooi met de parmezaan.
5. Bak de pizza's 15 min in de voorverwarmde oven.

Smakelijk!