donderdag 14 mei 2009

stil

Ssssshhht... hoort u dat ook? Ja, u heeft dat goed gehoord. Het is hier stil, bijzonder stil op deze blog de laatste dagen. Die stilte staat in schril contrast met het lawaai in mijn hoofd. Daar is het een drukdoenerij van jewelste: ideetjes, plannen, lange to-do lijsten, frustraties,... En er is niet alleen veel rumoer in mijn hoofd, ook erbuiten: op de werkvloer leven we nog steeds op een werf met drilboorgeluiden zowel boven als onder mijn bureau en dat afgewisseld met werklui die luidkeels meebrullen met de hits op de radio. Dus 's avonds thuis als dochterlief in bed is en haar dagelijkse viooloefeningen gedaan (zelfs dat beginnersgekras klinkt als hemelse muziek in vergelijking met de werfradio), probeer ik het stil te maken, zowel in mijn hoofd als daarbuiten. Dus even windstilte bij Autumn Leaf. Sssssssht....