maandag 19 november 2007

Dromen over mannen


Prinses ligt in bed, vast vol mooie dromen over de 2 mannen die haar weekend zo mooi maakten. De ene kwam -weliswaar met heel veel vertraging- met de trein aan in het station van Leuven. Terwijl hij elders op ongeveer hetzelfde tijdstip aanmeerde met zijn stoomboot. Maar godzijdank: dankzij een mix van ongebreidelde kleuterfantasie, wat planning en voorbedachte antwoorden op moeilijke vragen door mama, levert dit alomtegenwoordig zijn van de goedheilige man (voorlopig nog) geen problemen op. Deze man met baard bracht nog geen cadeautjes mee, maar zijn aanwezigheid alleen al maakte diepe indruk en maakt het bladeren en uitknippen in de speelgoedcatalogi nog intenser.
Die andere man liet gelukkig geen heel jaar op zich wachten. Hij zou normaal ook aankomen met de trein, maar de treinstaking in Parijs stak daar een stokje voor. Dus na de aankomst uit Seoul dan maar met de bus in plaats van met de TGV van Parijs naar Brussel voor het laatste stukje van de lange reis. Hij bracht wel al een cadeautje mee. En perfect gekozen! Het rode Hello Kitty-handtasje valt in de smaak bij dochterlief en bewijst dat de papa echt wel weet wat vrouwen willen.
Voor mij had s. geen cadeautje bij behalve wat flesjes shampoo en zeep uit de hotels -ik kan ondertussen zelf een hotel beginnen met die flesjescollectie uit alle hoeken van de wereld. (Doet me er trouwens aan denken dat ik "Hotel Babylon" al enkele weken niet heb gezien: een heel goeie serie op Canvas over het leven achter de schermen in een hotel). Maar hoe melig het ook klinkt: zijn aanwezigheid is mij meer waard dan om het even welk cadeau.
Prinses ligt gelukzalig te slapen met het Hello Kitty handtasje naast zich in bed. Ik hoor de douche lopen. Mijn prins wast de vele vliegtuigmijlen van zich af. En ik? Ik voel me de koningin van dit gezinnetje en val in slaap in de zetel.