dinsdag 21 september 2010

en ondertussen...

-is Dochterlief al helemaal gesettled in het derde leerjaar, waar er beduidend meer huiswerk is dan in het tweede en er inspraak is voor de leerlingen in de vorm van een klasraad en een 'grote kring': amai, ze wordt groot!
-heb ik mijn eerste fikse verkoudheid van het seizoen te pakken en is dus de voorraad papieren zakdoekjes die ik had ingeslagen met het oog op het nieuwe schooljaar al bijna helemaal op
-verzuip ik zowat in het werk: volgende week gaat het academiejaar op nieuw van start!
-hebben we nog steeds geen regering, maar dat wist u ook al
-heb ik voor het eerst in mijn leven "Machiavelli" en "De bezeten fles" gespeeld, het eerste op het verjaardagsfeestje van mijn petekind M., het tweede op het verjaardagsfeestje van mijn zus. Ik vond beide spelletjes heel leuk: misschien omdat ik bij allebei de winnaar was? Ja, zo'n spelletjes halen de competetieve ik in mij naar boven!
-gaat Dochterlief naar de notenleer en heeft ze haar eerste ritmisch en melodisch dictee er al op zitten en ben ik blij verrast dat notenleer nu op een veel aangenamere manier wordt aangeleerd dan in "onzen tijd"
-heb ik nog heel wat masterproeven mogen lezen en beoordelen in de "tweede zit" en vraag ik mij af hoe het komt dat studenten niet meer zonder dt-fouten kunnen schrijven? Wordt dat niet meer geleerd op de humaniora? Ik waarschuw mijn studenten dat ik daar behoorlijk allergisch voor ben! (Ja, u mag mij op dat vlak gerust ouderwets noemen.)