zaterdag 20 september 2008

budgetvriendelijke eetadresjes in leuven

Ananas en Ramenas in de Vaartstraat
Ik ging er gisteren lunchen na een shopping voormiddag. En genoot van de pasta ananas en ramenas toen ik hoorde dat de dames die het restootje al 15 jaar runnen ermee stoppen. De inboedel staat te koop. Haast u dus nog snel naar dit cosy restaurantje voor een lekkere pasta of salade voor het niet meer kan. Heel budget- en vegetariervriendelijk!

De Werf op het Hoogeschoolplein
Al even pretentieloos en charmant: de Werf. Vandaag er genoten van het herfstzonnetje met een rood dekentje rond mij geslagen. Schitterende locatie. De dekentjes, de grote rol keukenpapier (erg handig als je met dochter op stap bent), de prince-koek bij de thee, het lekkere stuk brood in de papieren zak,... Ik vind het allemaal even leuk. Manlief houdt van de volkoren pasta's die ze serveren. Ik ben eerder fan van de wraps en de salades. Als ik een volgende keer meer tijd heb, ga ik zeker voor 1 van de dessertjes (speculaasijs bv. of petit-beurretaart).