dinsdag 24 juli 2007

genietadresje

Ik had hier al een tijdje geleden een kookrubriekje aangekondigd. Lijkt me toch een beetje te ambitieus. Er zijn al zoveel andere websites waar je heerlijke receptjes kan vinden. Ik ben zeker niet de Vlaamse Nigella, noch een concurrente voor Jamie Oliver. Heb trouwens dit weekend iemand ontmoet die daar wel voor in aanmerking komt. Als p. voortaan kookt op de familiefeestjes, dan zal ik s. zeker kunnen overtuigen om eens vaker mee te gaan. Toen ik ventjelief zondagavond vertelde over de pasta met parmaham, truffelolie en parmesaanschilfers begon hij te watertanden en had hij duidelijk spijt dat hij niet was meegegaan. Maar nu terzake: ik beschouw mijn kookkunst als te beperkt om een kookrubriek op te starten. Dus laten we het bij een rubriekje met lekkere eet- en drinkadresjes houden. En laten we dan meteen beginnen met een adresje dat ik in oktober ontdekte, maar pas deze maand heb uitgeprobeerd en meteen door mezelf en zus werd goedgekeurd als superverwenadresje. Chocolatier "Boon" in Hasselt! Een beetje van de shoppingdrukte verwijderd in de Paardsdemerstraat in een statig herenhuis ligt dit chocoladehuis, waar koffie- en theeliefhebbers kunnen genieten van enkele niet alledaagse soorten koffie of thee, en niet te vergeten ook van verschillende soorten warme choco. En als extra verwennerijtje krijg je daarbij ook enkele huisgemaakte chocolaatje te proeven. Wat maakt het zo'n leuk adresje? Het kader is helemaal af, alles is verzorgd tot in de details en de chocolade is gewoon om je vingers af te likken! Niet voor grote honger, dus, maar voor een moment van zalig zoet genieten. Volgens mij is "Boon" zeker 1 van de redenen waarom Hasselt boven Leuven uitkwam in de lijst van aangenaamste steden om te wonen (Hasselt stond op nummer 1, Leuven op 2). In het volgende genietadresjes-rubriekje heb ik het zeker over een adresje in Leuven. Da's beloofd!