woensdag 24 februari 2010

onmogelijk lijstje

Ik zag het stokje hier al liggen en voelde het al kriebelen om het op te rapen. Toen dat hier dan ook gebeurde, kon ik niet meer wachten.
Reizen, dat doe ik toch oh zo graag. Zeker niet van thuisuit meegekregen. Maar ik heb het mijn Dochter wel al met de moedermelk meegegeven (letterlijk, want ik heb haar borstvoeding gegeven op haar eerste transatlantische vliegtuigvlucht toen ze nog net geen 4 maand oud was). Trouwens, reizen met een baby die je borstvoeding geeft is echt handig, want je hoeft je nooit zorgen te maken over het feit dat je geen flesjes of melkpoeder in de buurt zou hebben.
Dus het lijstje van reizen die ik graag met man en kind zou maken. Eigenlijk onbegonnen werk om al die reizen die ik zou willen maken op te lijsten, maar hier dan toch een snelle poging:
-Zweden (hey, da's toevallig, het staat op de planning voor deze zomer ;-)
-jeugdvriend van Manlief die zich heeft gesettled in Alaska gaan bezoeken
-rondtrekken door de VS door staten als Montana, Idaho, Oregon en Washington (de staat, niet de stad)
-nog een keer naar Schotland (veel te lang geleden en nog niet alles gezien)
-en ook aan die kant van het kanaal: Wales
-meer zuidwaarts: Madrid, Granada, Sevilla, Valencia.... dus een grote reis door Spanje of verschillende citytrips
-en nog binnen Europa: de Baltische landen (vooral Estland en Letland wil ik echt graag eens bezoeken)
-en als het dan eens echt ver weg mag zijn: China
-maar een citytripje naar London lijkt me meer haalbaar en Dochterlief is er nog niet geweest, dus dat staat ergens bovenaan het lijstje.

Maar eerst vertrekt Manlief morgen voor de derde keer dit jaar naar de VS en vertrek ik onmiddellijk na zijn thuiskomst naar Rusland en terwijl ik nog daar ben, vertrekt Manlief alweer naar China en Taiwan. Dus toch wel wat reisstress hier om heel die puzzel mooi en vlotjes in elkaar te laten passen. Daarover hoort u hier zeker nog meer de komende dagen.