woensdag 27 januari 2010

slecht begonnen

"2010" heeft als getal alles om het ver te schoppen (mooi rond, even, een nieuw decennium etc), maar heeft toch een bijzonder slechte start genomen. Dat het jaar voor mij letterlijk slecht begon omdat ik op oudejaarsavond om middernacht rillend van de koorts onder een dekentje lag, wilde ik nog niet direct als een slecht omen beschouwen. Maar nu we die eerste maand bijna afsluiten, begin ik toch behoorlijk depri te geraken als dit een voorbode was van wat ons dit jaar te wachten staat. In Haiti begon de aarde te beven en staat de balans op 200.000 doden aub!!! Tegen die ramp verbleekte de berichtgeving over een mogelijk tekort aan Jupiler en Stella in cafes en winkels nogal, vond u ook niet? Dat Opel Antwerpen de deuren zou sluiten hing al een tijdje in de lucht, maar werd nu officieel bevestigd. Welk ander slecht nieuws kregen we over ons heen? Wel, de Studios deden de deuren dicht (geen wereldramp, ik weet het, maar vind ik persoonlijk toch wel heel jammer), er werd een oerconservatieve aartsbisschop aangesteld, in de US werd een Republikein tot senator verkozen in het hartje van democratisch Amerika, Massachusetts, waardoor het hele health care plan van Obama op de helling komt te staan, Kim Clijsters had een complete off day op de Australian Open, ik verloor mijn bankkaart, ... Maar allez, ik zal niet toegeven aan mijn pessimisme. Zullen we gewoon hopen dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan met dat niet meer zo nieuwe jaar dat al veel van zijn glans heeft verloren?