zondag 22 maart 2009

12 jaar geleden...


was het mooie lentedag met brede opklaringen. Wij lieten ons niet afschrikken door het feit dat het- net als vandaag- nog frisjes was en reden met open dak in de roadster. Dat mijn 's ochtends zorgvuldig door de kapster opgestoken haar daarvan in de war geraakte, kon me hoegenaamd niet deren. Mijn hoed hield ik vast om te beletten dat hij zou wegvliegen. Het was een fantastische rit. De 'bruids-stress' (waarvan ik helemaal niet zoveel last had als de helse bruiden die je op tv soms krijgt te zien) viel helemaal van me af daar in de rode MG, die we bij hoogste uitzondering van een kennis mochten lenen. Manlief zat aan het stuur. Hij was toen net officieel mijn Manlief geworden. Intens geluk, dat beschrijft precies het gevoel dat me daar tijdens die autorit helemaal vervulde.
12 jaar geleden begon voor ons de autorit van ons huwelijk. (Wat me me doet afvragen waarom iedereen het huwelijk met een boottochtje vergelijkt?)
Onwezenlijk om te beseffen dat het al zo veel jaartjes is geleden, die trouwdag. Of we het vandaag vierden? Neen, want Manlief zit in Taiwan. Maar we maken dat beslist een andere keer wel goed als we nog eens een just the two of us moment inplannen in onze agenda. Dat kan een date bij de pizzeria zijn, een weekendje op hotel, een klassiek concert, een bioscoopbezoek. Niet evident om daarvoor gaatjes in het agenda te vinden, maar toch naar mijn aanvoelen van vitaal belang om dat lentegevoel in ons huwelijk te houden.

Tip 1 voor wie denkt dat zo'n romantisch uitje een dure zaak is: op het internet kan je echt supervoordelige hoteldeals vinden als je goed zoekt. In het weekend hebben veel hotels (die dan weinig zakenmensen over de vloer krijgen) aantrekkelijke aanbiedingen. Mijn favoriete websites om zoiets te vinden: Expedia, Booking, Weekendje Weg. Tip 2: Als je op geen grootouders kan beroep doen als oppasdienst, waarom dan niet met een bevriend koppel die ook kinderen hebben afspreken om daar je kids een nachtje te laten logeren? In ruil laat je hun kinderen dan eens bij jou logeren om hen wat tijd voor hun tweetjes te bezorgen.