donderdag 19 februari 2009

uitgeteld




Aan enkele ongeruste lezers van mijn blog: neen, ik lag hier niet uitgeteld met een kater onder tafel. Dat kan moeilijk na 1 glaasje, he! (zie vorig postje).
Maar ik ben me wel weer behoorlijk als een 'ploetermoeder' aan het gedragen deze week: Manlief al veel te lang op businesstrip in de US of A, ikzelf een propvol agenda voor, tijdens en na de werkuren. Doe daar nog een ziek kind bovenop en de opdracht om een leuke en niet te veel tijd vergende kindertractatie te bedenken voor de klasgenootjes van Dochterlief (vandaag), de vriendjes van de naschoolse opvang (morgen) en van de vioolles (zaterdag) en de stress over een verjaardagsfeestje waarbij een bende 6-7 jarigen zich op een pedagogisch verantwoorde manier moet amuseren zonder ons appartement af te breken... Dat is zowat het ideale recept om Autumn Leaf veel te moe te maken om nog iets deftigs op haar blog te schrijven.
Voor de nieuwsgierige mama's onder u: voor het feestje in de klas werden het fruitprikkertjes met stukjes appel, mango en druifjes. In plaats van een prulletje voor iedereen, werd er een gezelschapsspel gegeven voor heel de klas. Voor de tractatie morgen in de naschoolse opvang wordt het minder gezond: chips en fruitsap. Voor de vriendjes van de vioolles gaan we wafeltjes bakken. Zondagnamiddag gaan we ons tijdens het feestje amuseren met slingers, confetti en maskers maken en natuurlijk verkleden! Fantastisch toch dat de verjaardag van Dochterlief samenvalt met de carnavalperiode?! Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik zondagavond uitgeteld zal zijn en dat zal niet te wijten zijn aan het verbruik van alcohol...
Klink ik nu niet echt als een 'Desperate Housewife'? Benieuwd naar welke Desperate Housewife dan wel? Wel, volgens een online kwisje op de website van abc lijk ik qua karakter het meest op Lynette.