dinsdag 27 januari 2009

Obama is een os

Ik wens u van harte een gelukkig 4707! Mijn oprechte Chinese nieuwjaarswensen komen weliswaar een dagje te laat, maar ik was het niet vergeten, hoor! Gisteren heb ik hier staan wokken en werden al de Chinese spulletjes die we in huis hebben eens afgestoft (en dat zijn er toch al aardig wat dankzij de relatiegeschenkjes die Manlief ontvangt van Chinese collega's) om het Jaar van de Os in te luiden. Kijk ook eens naar deze schitterende foto's van hoe dat feest werd gevierd in het Oosten. Dochterlief vindt het reuzeleuk die Chinese zodiac. En hey, ik ook, vooral nu, omdat ik een Os ben! En lieve mensen, ik verkeer in goed mannelijk gezelschap want enkele andere Ossen zijn: George Clooney, Vincent Van Gogh, Johan Sebastian Bach en... last but not least: Obama himself! Niet dat ik veel geloof hecht aan dat soort toestanden, want als ik zo lees welke karaktereigenschappen typerend zouden zijn voor een Os heb ik duidelijk enkele bedenkingen: geboren leider? handig met de handen?? Maar 1 ding heb ik alvast heel erg goed gedaan, want een Os zou uitstekend passen bij (neen, niet een ezel)een Haan en jawel, Manlief is een Haan! Nu nog wat aan mijn zogenaamde aangeboren leiderschapstalent werken (1 keer in de 12 jaar moet dat toch lukken) en dan wordt dit helemaal mijn jaar!