woensdag 26 november 2008

soms

...zou het toch een pak handiger zijn om een man te zijn, bedacht ik
terwijl ik
ergens in een toilet mijn maandverband verwisselde,
vaststelde dat ik m'n nurofen thuis had laten liggen en de hoofdpijn dus gewoon zou moeten proberen te negeren;
even later mezelf haast een bezoek aan spoedgevallen bezorgde terwijl ik veel te bruut met een grote schaar de verpakking van een inderhaast gekochte wallen-concealer (ter vervanging van het exemplaar dat ergens op de afdeling verloren en weer terechte bagage lag op zaventem - waarover wellicht in een volgende postje meer) te lijf ging (waarom zitten die dingen in van die bijna niet open te krijgen plakband verpakt?),
daarna op datzelfde toilet voor de spiegel een poging ondernam om mezelf wat presentabel te maken door gauw m'n haar met Dochterlief haar Doraborstel in vorm te brengen (want ook mijn eigen haarborstel zat nog in die valies daar ergens op zaventem),
vervolgens mezelf te pletter sleurde aan conferentiemateriaal wat met wat mannelijke armspieren een pak vlotter zou gaan;
bij aankomst in de vergaderruimte professioneel mijn hand uitstak naar de ambassadeur om hem te verwelkomen, terwijl hij me vastgreep om 3 stevige zoenen op mijn wangen neer te planten;
mezelf als moderator bevond tussen 4 mannelijke panelleden;
me na afloop van het debat bij het ontvangen van complimentjes van enkele deelnemers aan de panelavond niet kon ontdoen van de indruk dat ze net iets te flirterig deden omdat ze een paar glaasjes teveel stonden te drinken op de 'networking drink',
en bij thuiskomst na een veel te lange werkdag nog gauw Dochterliefs agenda nakeek en liefdevol al een koekje voor de volgende dag tijdens de speeltijd in haar boekentas stopte.
It's still a man's world, waarin deze vrouw haar mannetje probeert te staan.