maandag 29 oktober 2007

deadline

De mama van KleineMan schreef er onlangs over op haar blog. Vreselijk frustrerend kan dat werken: zo'n deadline, een tekst die af MOET zijn. Zoals die tekst over de Russische verkiezingen die al sinds juli in mijn "inbox" zit en die ik nog steeds niet heb afgewerkt, terwijl de deadline overmorgen (ofte: binnen minder dan 48u) is. Ik had 1001 andere zaken te doen, schoof de deadline wijselijk voor me uit omdat ik ondertussen al wel heb geleerd dat Poetin van surprises houdt en zeker in de aanloop naar de verkiezingen nog wat witte konijnen uit zijn hoed zou toveren. Ik zou dus nog even de kat uit de boom kijken om op die manier een zo up-to-date mogelijke tekst te schrijven. En jawel, ik kreeg gelijk: er kwam een nieuwe Russische premier en enkele nieuwe ministers en wat later de aankondiging dat Poetin zelf een partijlijst zou gaan trekken, ... Dus bij deze een vriendelijk verzoek aan Vladimir Vladimirovitsj om het hierbij te houden wat betreft het schaakspelletjes spelen met het verschuiven van ministers, ex-KGB spionnen en andere kameraden. Ik denk dat de huidige opstelling heus wel volstaat om alle mogelijke politieke oppositie schaakmat te zetten. Verdere wijzigingen zijn niet meer wenselijk, aangezien ik morgen een ultieme poging onderneem om dat artikel alsnog klaar te krijgen voor de deadline. En dan maar hopen dat mijn vingers even snel woorden vinden op het toetsenbord als het ritme waarop de regendruppels nu ophoudelijk tegen het raam vallen.