maandag 7 mei 2012

Bleekjes

Het debat tussen Sarkozy en Hollande volgde ik vorige week in Rabat op TV waar dat debat door zowat alle Marokkanen met argusogen werd bekeken. Slappe koffie, dat is het eerste waar ik aan denk als ik Francois Hollande zie; zo (letterlijk en figuurlijk) bleekjes in vergelijking met zijn ex Segolene Royal (wat zou een vrouwelijke president als haar Frankrijk toch goed hebben gestaan!) en zijn tegenstander Sarko (waarvan ik het 4 jaar lang niet kon nalaten telkens als ik hem zag aan een fake Napoleon te denken). Maar kijk, het is niet omdat een politicus niet veel charisma uitstraalt, dat hij geen goed politicus is (Herman Van Rompuy doet het bijvoorbeeld niet zo slecht). Dus doe ik mijn uiterste best om niet te veel te beoordelen op basis van eerste indrukken en redevoeringskracht en hoop ik voor Frankrijk en voor Europa dat de nieuwe Franse president alles in goede banen zal leiden en zijn belofte om vooral werk te maken van verbeteringen voor de "jeunesse" en "justice" zal waarmaken.