zondag 24 augustus 2008

rechtzetting

Uit 1 van mijn vorige posts:

Als u een nationaliteitsverandering overweegt - niet alleen omdat u al dat politieke gepalaver beu bent - maar vooral omdat er op sportief vlak zo weinig gelegenheden zijn om trots met de driekleur te staan zwaaien nudat Kim en Justine zijn gestopt en ook Tia en die andere Kim niet in topvorm blijken te verkeren,

shame on me: correctie vereist!! Deze meiden bleken WEL in topvorm en bezorgden mij -samen met veel andere Belgen mag ik hopen - enkele heerlijke kippevelmomenten. En wat ik nu zo fijn vind aan deze meiden buiten het feit dat het topatleten zijn? Wel, dat ze niet op voorhand het constant hadden over hun medaillekansen. Het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is. Daar hou ik van. Even kort en krachtig als hun voornamen, waren hun prestaties. Dat vereist op z'n minst een rechtzetting van mijnentwege.