vrijdag 30 mei 2008

Genetica aan het werk


Het is hier even wat stiller. Maar ik beloof u binnenkort weer meer nieuwe schrijfsels. Minder koetjes en kalfjes, meer stof tot discussie. Scherp alvast uw eigen pen om te reageren!
Maar nu nog even als "uitsmijter van de week" wat "wat ben ik fier op mijn dochter"-praat. Morgen is het schoolfeest en dochterlief doet volledig uit eigen wil mee aan het free podium. Het zal een "ebony and ivory" verschijning worden, want onze bleekgetinte meid doet een dansje samen met haar Afrikaanse vriendinnetje. Ben benieuwd of ze niet door plankenkoorts zullen geveld worden. Je moet weten dat onze dochter een schuchter meisje is, erg verlegen in vreemd gezelschap, goeiedag komt er alleen maar na heel veel aandringen uit. Toch staat ze blijkbaar wel graag onder de spotlights. Voor mij vooral een teken dat ze zich goed voelt op school. Op 1 of andere manier heel herkenbaar. De wonderen der genetica aan het werk. Mama en papa zijn ook niet de meest sociale wezens, houden zich in onbekend gezelschap ook liever op de achtergrond, zullen op een "network" receptie niet uitblinken in sociale vaardigheden, maar als ze zich op vertrouwd domein bevinden, en het gaat om iets waarin ze zich echt thuis voelen, dan durven ze wel meer op de voorgrond treden. Vraag maar aan de collega's van manlief, zij zullen het zeker bevestigen!, of aan de ex-klasgenoten van ondergetekende, die haast elk jaar klasverantwoordelijke was en menig maal op een podium stond in haar humanioratijd, of vorige week nog voor een zaal meer dan 2 uur volbabbelde over haar favoriete gespreksonderwerp zijnde Russische politiek. Dus morgen zal mijn hart overlopen van moedertrots als dochterlief op het podium staat - ongeacht het niveau van de prestatie.You go girl! Alles wat helpt om jouw "social skills" te laten ontwikkelen juich ik toe, want dat zijn heel erg belangrijke vaardigheden in onze maatschappij.
Ik weet dat ze alvast heeft begrepen dat "black and white" perfect samen passen, zoals in de superlekkere New Yorkse koekjes (zie foto) en dat is een mooi uitgangspunt om de wereld verder te ontdekken.