woensdag 2 april 2008

Hij ziet ze vliegen


Hij trekt zijn pull uit en veegt wat zweet van zijn voorhoofd. Hij ademt sneller en mompelt af en toe "shit" en dan weer enthousiaster "yes!". Hij staat daar in het midden van de kamer helemaal alleen heftig heen en weer te zwaaien met zijn armen en kijkt gefocused strak voor zich uit. Even denk ik dat hij Don Quichot is geworden met een slag van de molen. Maar dan dringt het tot mij door dat dit lachwekkende tafereel het resultaat is van Manliefs nieuwste aanwinst. Hij is samen met mij gaan winkelen zaterdag. In plaats van met een nieuw hemd en nieuwe schoenen kwamen we met een Wii thuis...
Ja, ik beken, ik vind het ook een leuk speeltje! Trouwens, alles wat helpt om Manlief niet in een couch potato te laten veranderen, juich ik toe. Dus Autumn Leaf en Manlief gaan ervoor. Hier komen de virtuele Kim Clijsters en Bjorn Borg! Misschien kom je ons wel tegen op Wiimbledon.