dinsdag 4 maart 2008

Meeneemchinees

Altijd handig. Die foldertjes van de pizzeria's, Chinese restaurants of kebapzaken die aan huis leveren. Meestal doe ik als ik geen moeite doe om te koken, wel de moeite om het zelf gaan af te halen. Maar soms overkomt het me wel dat ik van het werk thuiskom met een pas uit de opvang gehaalde kleuter die heel moe is en dat Manlief ergens ver weg in het buitenland zit, de frigo leeg blijkt en de diepvriezer ook niet veel te bieden heeft en dan is zo'n dampende pizzadoos vanop een brommertje handig. Ik gooi het foldertje dat vandaag in de bus zat dus nog niet meteen weg. Het foldertje ziet er van layout best ok uit, met 1 of andere Chinese tempel erop en warme gele en oranje kleuren. Er staat in grote letters op : CHINESE MEENEMEN RESTAURANT, bij bestellen 50 Euro
en dan pas enkele regels lager in kleinere letters: gratis fles lychee wijn. Waarmee ze hopelijk bedoelen dat je bij bestellingen vanaf 50 euro een gratis fles lycheedrank krijgt. Ze zijn op woensdag gesloten, behalf feestdagen. En op het menu staan o.a. iets met kipbil en varkenblok en ook varkenribben, waarbij ik bedenk dat die dingen met tussenletters en in het verkleinwoord een pak lekkerder zouden klinken. Er is ook duidelijk een probleem met het al dan niet aan elkaar schrijven van woorden want "Er zijn bij alle hoofd gerechten witterijst inbegrepen." Maar het lijken wel vriendelijke uitbaters, want als je rijstafel c bestelt zitten er scampi's met diverse groeten bij!
Ik ga eens uitproberen of hun eten beter is dan hun Nederlands. Maar als mijn Chinees even goed was als hun Nederlands zou ik ook al heel erg tevreden zijn, want - u hebt het misschien al gemerkt- China is in. Daarover volgende keer meer.