vrijdag 18 januari 2008

binnenstebuiten

Vanmorgen stelde ik nog net op tijd -toen ik op het punt stond mijn jas aan te trekken -vast dat ik mijn truitje binnenstebuiten aan had. Meteen vroeg ik verontwaardigd aan manlief of hij dat niet had kunnen opmerken om te voorkomen dat ik buitenshuis een modderfiguur zou slaan. Hij mompelde iets terug in de aard van: ik ben zelf nog veel te slaperig om zoiets te zien en zulke dingen kunnen toch alleen jou overkomen. U heeft het al gemerkt: wij zijn geen ochtendmensen! Terwijl ik het pulletje snel in de juiste richting over mijn hoofd trok en een poging deed om mijn haar toonbaar voor de buitenwereld te maken, vroeg ik me af waarom zulke dingen mij altijd overkomen. En toen bedacht ik dat het best ook wel iets is dat Evelien zou kunnen overkomen. Gisterenavond heb ik als enige portie TV-voer deze week totnutoe wegens elke avond druk aan het schrijven aan mijn doctoraat (afgewisseld met een vergadering bestuur ouderraad) naar "Evelien" gekeken. Ja, dankzij de luxe van "net gemist" is het mogelijk om op donderdag naar een maandagavondprogramma te kijken. Leve digitale (Belgacom)TV! Evelien, da's een vrouw naar mijn hart. Ik zit nog niet helemaal in haar leeftijdscategorie, maar toch zijn een heleboel dingen die zij meemaakt heerlijk herkenbaar. Ik hou van de chaotische mix van gevoelens die in 1 aflevering op de kijker afkomen. Ik zie het als relativerende zelfspot op onze hectische manier van leven en zoeken naar geluk. Ik ben ook fan van het meisje dat de rol van haar dochter Regina speelt. Sterre heet ze en ik ben fan van haar sinds ik haar bezig zag in Knofje. Een schitterende TV-reeks voor kleuters. Een van de weinige kleuterprogramma's waar ikzelf ook echt van kon meegenieten als dochterlief ernaar keek. Voor welk TV-programma zakt u in de zetel weg, met of zonder de kids?