zondag 23 december 2007

dreaming of a white christmas


Elk jaar doe ik het tegen beter weten toch stiekem telkens opnieuw: dromen van een witte kerst. Gisteren en eergisteren deed de natuur wel erg haar best om er als een prachtig winterlandschap bij te liggen om iedereen in kerststemming te brengen. Fijnstof en smog, daar leken al de autobestuurders op zoek naar een parkeerplaatsje in de binnenstad zich weinig van aan te trekken, want die cadeautjes moesten natuurlijk nog worden gekocht. Wij gingen met de bus, recht op ons doel af: de Fnac, waar het natuurlijk gigantisch druk was met lange rijen aan de kassa. Prinses hield angstvallig mijn hand vast, bang dat ze mama zou verliezen in die grote mensenzee. We hadden onze keuze snel gemaakt: vorige week had onze radio/cd-speler de geest gegeven. En nu we 2 weken veel tijd met ons gezinnetje thuis zullen doorbrengen wilde ik echt perse een nieuwe in huis, al was het alleen maar omdat dochterlief dan de cd met kerstliedjes tot vervelens toe zou kunnen draaien en ik tussendoor pogingen doe om Music For Life wat te volgen, de enige tijd van het jaar dat ik de knop nog eens richting Studio Brussel draai. De lange rij aan de kassa ging aangenaam verrassend vlot vooruit. Even later voelde de winterkou heerlijk verfrissend aan na de drukkende winkelwarmte. Zowel heen- als terug nog geen minuut op een bus moeten wachten. Radio direct geinstalleerd, prinses heeft onmiddellijk gejinglebelled en 'we wish you a merry christmas' meegekeeld tot aan het avondeten. Daarna hebben we ons in de zetel neergeploft en alledrie samen naar de samen met de radio aangeschafte DVD "Happy Feet" gekeken. De eerste keer dat we zo alledrie samen naar een "familiefilm" keken. Een film met verschillende lagen in het verhaal waar de mama's en papa's zeker andere dingen uithalen dan de kinderen. Technisch ook heel knap. Niet voor niks, de Oscarwinnaar voor beste animatiefilm. Enkele scenes vond prinses een beetje eng, dan kroop ze heel dicht tegen me aan. Maar bij andere scenes lachte ze het vrolijk uit en na de film stond ze al tapdansend op haar happy feet haar tanden te poetsen. Een perfect begin van de kerstvakantie als je 't mij vraagt. Zo wil ik nog wel een paar dagen: gewoon ontspannende dingen samen doen terwijl de lichtjes in de kerstboom branden. Have yourself a merry little Christmas!