dinsdag 13 november 2007

Geschiedenis aan het schrijven?!

Dingen die me niet bepaald opvrolijken dezer dagen:
-een cliche van hier tot ginderachter, maar het weer maakt me depri. Kou daar zal je me niet snel over horen klagen, maar al dat somber en grijs (ook al is dat deze winter een modekleur) dat went maar niet. Leve de herfst in New York met leafpeeping, Halloween en Thanksgiving, het allermooiste seizoen in New England!
-de business trips van s. naar Japan, Zuid-Korea, waar Westerse GSM's niet werken en waar het nacht is als het bij ons dag is en omgekeerd, wat communiceren niet echt gemakkelijk maakt. Ik mis hem;
-het falen van de regeringsonderhandelingen en heel de negatieve sfeer daarrond in dit grijze belgenland, geeft me helemaal geen euforisch gevoel zo van:jeeh, dan gaan we maar voor een onafhankelijk vlaanderen. En dan die journalisten en collega-politologen die beweren dat we geschiedenis aan het schrijven zijn. Bwah, kan zijn, maar toen ik op 9/11 in NY was, heb ik dat meeschrijven van geschiedenis van nabij meegemaakt en dat was toch van net iets grotere orde dan de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde;
-het belabberde niveau van de grapjes van Rik Torfs in de Slimste Mens;
-de hoogte van de stapel vuile was;
-dingen die foutlopen op het werk;
-het gebrek aan tijd om mijn doctoraatsthesis af te ronden;
-mijn onverklaarbare lipeczeem: 't is geen zicht! en 2 bezoekjes aan de dermatoloog brachten weinig opheldering;
-dat mijn haar vreselijk lelijk gaat krullen van al die regen;
-het feit dat prinses nog steeds duimt alhoewel ze vorig jaar aan de sint heeft beloofd om dat niet meer te doen tegen zijn komst dit jaar: groot dilemma voor de mama, want ik wil echt dat ze niet meer duimt, maar ik wil ook niet de sint en zwarte piet als boeman misbruiken.

Dingen die me dan toch wat opvrolijk(t)en:
-dat de sint bijna in het land is en dat is een prettige tijd met een meisje van 5 in huis die naar hartelust wegdroomt bij de speelgoedreclamefolders;
-mijn nieuw stapeltje boeken na een dagje boekensnuffelenplezier op de boekenbeurs vorige week;
-de succesvolle afloop van de internationale workshop die ik organiseerde;
-het nieuws dat J. en haar pasgeboren zoontje T. het goed stellen in Moskou na een gecompliceerde zwangerschap;
- de 11.11.11 kwis vorige zaterdag: 10de plaats is echt ni slecht;
-het Halloweenfeestje bij B.: dolle pret voor de kids en vooral ook voor de marinaheksjes. Carnaval was vroeger nooit aan mij besteed, maar met dochterlief is verkleden nu wel dikke pret en doe ik graag mee;
-babysitten op zoontje van vriendin A.: heel fijn om weer even een kruipertje van 1 jaar in huis te hebben en het babyspeelgoed van onder het stof te halen. Dochterlief was heel blij met haar "levende babypop". Ik zag pas hoe groot ze eigenlijk al is toen ze trots de buggy met K. erin voortduwde;
-de luxe van "net gemist" om de paar leuke tv-programma's die er zijn te bekijken wanneer het me uitkomt
-de lekkere vlaamse kost die mijn moeder kookte op zondag;
-het nieuwtje dat er een kleine mega-mindy op komst is;
-de lieve "ik-mis-je" mailtjes die ik van mijn ventje uit verre oorden krijg.

En u, waaruit haalt u wat positieve energie in deze tijden van crisis in Belgie?