donderdag 6 september 2007

wereldrecord doctoreren


Voor diegenen onder u die denken dat ik persoonlijk het wereldrecord langstdurend-doctoraatsstudent op mijn naam heb staan (geef maar toe dat u dat denkt!), geef ik graag dit berichtje uit de Standaard Online van enkele weken geleden mee:

Doctoraat in astrofysica voor Queen-gitarist Brian May
LONDEN - Brian May, gitarist bij de Britse band Queen, heeft zijn doctoraat in de astrofysica behaald, meer dan dertig jaar nadat hij zijn studie stopzette.
'Ik kan niet uitdrukken hoe opgelucht ik ben', vertelde de 60-jarige rocker. May gaf in 1974 de cursus op om zich volledig op muziek toe te leggen. Vorig jaar hervatte hij zijn studies en werkte zijn thesis van 48.000 woorden over interplanetair stof af.
Ondanks honderden optredens voor immens veel volk, geeft May toe dat hij bang was om
voor de jury te staan. 'De kans bestaat altijd dat de jury je iets vraagt waarop je niet kan antwoorden. Gelukkig gebeurde dat niet', aldus de gitarist.
Volgend jaar in mei krijgt Brian May officieel zijn titel van doctor in de astrofysica.


Er is dus nog hoop dat ik ook ooit mijn doctoraat zal halen... en neen, ik ben heus niet van plan te wachten tot ik 60 ben.