donderdag 23 augustus 2007

geen gebrek aan zelfvertrouwen

Ikzelf durf wel eens aan mijn eigen kunnen te twijfelen. Zelfvertrouwen is niet meteen iets waarin ik uitblink. Dochterlief echter is op die leeftijd dat alles lijkt te kunnen en blaakt van zelfvertrouwen. Gisteren verkondigde ze heel overtuigd dat ze tot in Oostende kan fietsen (ze kan sinds een paar weken zonder zijwieltjes fietsen, weliswaar af en toe een beetje wankel lukt het een paar 100 meter misschien wel zonder vallen). Toen ze aan iets in mijn blik las dat ik haar niet geloofde, deed ze er nog een schepje bovenop: "Mama, echt waar, ik kan tot in, tot in, euh, ... EGYPTE (!) fietsen". Voila, nu was ik helemaal overtuigd.
En als ze springt, springt ze "bijna tot tegen het plafond" en als ze een bal omhoog gooit, gooit ze die soms "bijna tot aan de wolken". En als ze met papa "vecht", dan drukt ze hem helemaal plat, zo sterk is ze. En natuurlijk kan ze wel "100 miljoen duizend" andere dingen "megasuperkeigoed".